Mooie boottocht op het meer van Minnewanka !!! - Reisverslag uit Banff, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Mooie boottocht op het meer van Minnewanka !!! - Reisverslag uit Banff, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Mooie boottocht op het meer van Minnewanka !!!

Blijf op de hoogte en volg Patrick

12 September 2013 | Canada, Banff

Beste volgers,

Allereerst bedankt voor de vele mensen, die onze reisbelevenissen mee lezen en de leuke reacties.....

Vandaag stond er een boottocht over het meer van Minnewanka op het programma. Dit is een meer van 28 kilometer lengte en 1 kilometer in de breedte, wat 5 kilometer buiten Banff ligt. Het diepste punt van het meer is 150 meter diep. Het meer ligt ingesloten tussen twee bergketens. Het was een schitterende tocht over het azuur blauwe water met schitterende uitzichten. Zo'n kleur en helder water heb ik nog nooit gezien. Ik mocht zelf ook even de kapitein zijn, zoals je op de foto ziet. Dit gaat me natuurlijk goed af. Ik heb immers een vaarbewijs....hahah

Na de geweldige vaartocht met de mooie indrukken hebben we in de middag onze wandelschoenen weer aangetrokken. We zijn langs de Bow River naar een mooie waterval gelopen. Ook dit was weer heel mooi om te zien.

Daarna zijn we naar het grootste en luxe hotel van Banff gelopen met wel 770 kamers. Dit hotel bestaat al meer als 125 jaar.We wilden toch even binnen kijken, deden ons dus voor als hotelgasten...Dit lukte aardig...

Daarna nog even in de mooie omgeving gewandeld. Het was weer 25 graden en zonnig,beter als in Nederland heb ik me laten vertellen dus wat wil je meer......

Straks weer lekker eten en de vele winkeltjes bezoeken...

Morgen verlaten we Banff en gaan we richting Jasper. Een tocht van 289 km over een van de mooiste routes van de wereld....

Dit gaat wat beloven en ook onze eerste echte rit met de Chevi....

Tot in Jasper !!!!!

• 12 September 2013 - 08:19

Petra:

Hoi Pat en tante Sjaan,
    Wat is het daar mooi echt prachtig, voor jullie weer een hele belevenis.
    En Pat jij bent echt van alle markten thuis als het op je werk niet meer zou gaan kan je altijd het toneel op of kapitein worden van een boot...... opblaasboot hihi
    He nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen.
    groetjes Petra, William, Lolitha en Wessel.

• 12 September 2013 - 08:56

Melissa:

Hey Patje..

Mooie foto s lekker ban genieten!! Veel plezier!
    X

• 12 September 2013 - 09:22

Bonnet:

Patje!

Stoere foto's man! Wat een omgeving ook, geniet ervan.

xx

• 12 September 2013 - 12:30

Wilma Bal:

Ola reizigers,

Leuke foto's zeg, wat is het Canada toch mooi! Ook leuke verslagen maak je. We blijven jullie volgen!
    Veel plezier en tot schrijfs maar weer!

• 12 September 2013 - 12:33

Debby:

Gaaf man mooie omgeving zeg!
    Enjoy

x

• 12 September 2013 - 13:14

Mieke:

Zo capitein Zeppos weer een mooi verslag gelezen van jullie mooie rit en weer de foto's bekeken, jullie zullen nu wel maffen, als ik dit mail, schijnt de zon.Gr.Bep en Mieke

• 12 September 2013 - 14:18

Aukje Veldhuis:

Hey Pat, mooie foto's man great Nature..

Saturday i am in Bodrum Turkije 31 * Have a nice holiday Aukje

• 13 September 2013 - 11:00

Amber Littel:

zag er goed uit die foto, idd natuur talent.. klinkt erg leuk wt jullie allemaal doen.
    morgen weer een dag xx

• 13 September 2013 - 13:27

Jannie:

hoi sjaan en patrick.
    Zo te lezen zijn jullie weer heerlijk aan het genieten. Wat een mooi land en wat een mooie verslagen.