Mooie tocht door het Wells Gray Provincial Park !! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Mooie tocht door het Wells Gray Provincial Park !! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Mooie tocht door het Wells Gray Provincial Park !!

Blijf op de hoogte en volg Patrick

16 September 2013 | Canada, Kamloops

Hallo volgers,

Vandaag mat de auto het Wells Gray Provincial Park verkend.
Dit is een van de mooiste natuurparken van British Colombia. Wel is het minder ruig en bergachtig dan de bekende Rockies.

We hebben deze keer het park met de auto verkend. We hebben de 63 km lange Wells Gray Park Road genomen. De laatste 15 km was onverharde weg. We konden de Chevi ditmaal als terreinwagen uitproberen..... Ik kan zeggen de Chevi is geslaagd, wat een lekkere auto....

Ook in dit park hebben we weer veel uitstapjes gemaakt bij de vele uitzichtpunten. Weer mooie watervallen gezien en mooie uitzichten.....

Bij een van de uitzichtpunten hebben we 'bekende Nederlanders' gezien. Althans voor ons. Een super leuk,vriendelijk stel die we tijdens onze trip al een paar keer eerder zijn tegengekomen. Tijdens de rondrit in het park kwamen we elkaar al drie keer tegen. Lief werden we uitgenodigd voor een kopje echte Hollandse koffie in hun camper.
GeZellig koffie drinken en ouwehoeren in het Nederlands over hun en onze belevenissen...

Nadat we afscheid hadden genomen ( zal zeker niet de laatste keer zijn dat we elkaar gaan zien ) hebben we onze weg in het park vervolgd.

Het laatste stuk was onverhard en niet geschikt voor campers of kleine voertuigen. Het werd steeds stiller op de weg. We kwamen bijna niemand meer tegen. Nu hadden we echt het gevoel even alleen op de wereld te zijn. Aan het einde van de route was het meer van Clearwater. Ook dit was weer een mooi meer...
Toen nog dezelfde weg 63 km terug. Was veel dalen met haarspel bochten, dus dat ging aanmerkelijk sneller...

In de avond weer even lekker ontspannen en een duik genomen in het zwembad.

Morgen vertrekken we naar Whistler. Dit wordt de langste etappe van onze vakantie met 424 km....

Tot in Whistler !!!

Oh ja mijn moeder heeft nog geprobeerd een ' Elk', een soort rendier,op de foto te zetten. Dit is gelukt, met gevaar voor eigen leven. De Elk kwam achter haar aan, moeders rennend naar de auto, wat haar redding was. Toen ik gas erop...en weg gereden...

• 16 September 2013 - 04:58

Nico Van Der Ploeg:

Hey Patrick,

Zullen we foto´s uitwisselen. Jouw foto van de mannetje Elk voor onze vrouwtje Elk= )geintje'
    Nog een fijne avond

groetjes

Nico

• 16 September 2013 - 07:48

Amber Littel :

Weer heel mooi en knap van je moeder dat ze dat gedurft heeft!
    Nog een fijne reis voor nu naar Whistler ! Liefs amber

• 16 September 2013 - 13:54

Mieke:

Hoi Hoi, weer met genoegen naar je vacantieverslag zitten lezen, Patrick en Sjaan,je kan goed schrijven P,kan wel een boek beginnen.
    Ja volg jullie ook via FB. vandaar ikniet elke keer op je verslag reageer.
    Maar Sjaan, je heb je leven weer gered,door naar de auto toe te gaan,kijk a.u.b. toch uit,we willen je levend in Gouda terug zien.
    Patrick er komt zeker hier ook wel een Chevi,maar kan je niet door Gouda scheuren hoor, dat kost geld.
    Nou nog veel plezier met de lange km rijden vandaag.
    Gr. Bep en Mieke

• 16 September 2013 - 19:53

Jos En Kitty:

Zo leuk om mee te kijken met jullie en het wordt zo echt geschreven, ga zo door Patrick.
    Mooie foto hoor Sjaan, hij staat er goed op!

Gr. Jos en Kitty

• 16 September 2013 - 20:34

Ron:

Mooi verslag weer en hele mooie foto's