Mooie autotocht naar Whistler !!!! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Mooie autotocht naar Whistler !!!! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Mooie autotocht naar Whistler !!!!

Blijf op de hoogte en volg Patrick

17 September 2013 | Canada, Whistler

Hallo volgers,

Vanmorgen na het ontbijt met de auto op pad gegaan richting Whistler.

Vandaag was het een echte reisdag....

Na een week schitterend weer gehad te hebben, vertrokken we vanmorgen met echt Hollands weer: Regen......
De temperatuur heeft ook een stapje terug gedaan. Van 29 naar 14 graden, scheelt een jas ...hahah

De tocht naar Whistler was 424 km dwars door de bergen. Het was een mooie tocht met weer mooie uitzichten, maar uitzichten die we in Canada nog niet gezien hadden. Onderweg veel paarden en koeien gezien in het grasland. De weg ging dwars door de bergen heen. Schitterende haarspeld bochten gehad bergopwaarts en natuurlijk ook naar beneden. Ik heb de bochten en steile hellingen niet kunnen tellen..... Op sommige stukken mochten we maar 20 km per uur naar boven of naar beneden.. Het was leuk, maar intensief om te rijden....De Chevi hield zich goed, maar had wel veel dorst...hahaha. Ik droom vannacht nog van die tientallen bochten....

Na meer als 6 uur rijden en 424 km verder kwamen we laat in de middag aan in Whistler.

In Whistler en omgeving zijn in 2010 de Winterspelen geweest. Volgens mij is ook dit weer een hele mooie omgeving.
Morgen gaan we Whistler verkennen.

Nu vanavond even lekker eten en relaxen....

Tot morgen volgers !!!!

• 17 September 2013 - 06:34

Nico Van Der Ploeg:

Hoi Patrick,
    Wij hebben deze rit vandaag ook met onze camper gereden. Inderdaad een prachtige en indrukwekkende tocht.
    Met ons flatgebouw op wielen was het wel effe flink sturen met al die bochten en klimmen en dalen, maar ook wij hebben ervan genoten.
    Wij nemen morgenochtend de ferry naar Vancouver eiland en hopen morgenavond in Campbell River te staan.

Kan het soms zijn dat jij ons vanmiddag (rond 13.30 uur), nadat je een heel tijdje achter ons had gereden voorbij scheurde in je zwarte Chevy?

Groeten ook aan je moeder van Bep en Nico uit Noordwijkerhout

• 17 September 2013 - 07:39

Amber Littel:

Hey, knap hoor 6 uur rijden ik ben nu ook op vakantie zwolle weleens waar maar toch ook 2 uur rijden..
    En dat vond ik al lang genoeg :p lol
    Maar hoop dat je lekker slaapt en morgen er weer tegen aan!! Xx

• 17 September 2013 - 08:07

Eveline:

Volgens mij bevalt Canada best... Geniet ervan!

• 17 September 2013 - 10:29

Wilma Bal:

Haaa Patrick en Sjaan,

Leuke verslagen, mooie foto's. Echt een land waar je je hart zo aan verpand.\

• 17 September 2013 - 16:22

Patrick:

Hoi Bep en Nico,

Leuk jullie reactie. Was leuke rit hè. Nee ik was het niet die voorbij scheurde,anders had ik wel gezwaaid...

Wij blijven vandaag in Whistler en gaan morgen naar Campbells River.
    Goede overtocht !!!

Ook de groeten van me moeder.

Patrick en Sjaan

• 24 September 2013 - 09:17

Aukje Veldhuis:

Hoi Patrick fijne vakantie daar in Canada, ik ben net terug van vakantie Bodrum Turkije.

Het weer was daar ook zo lekker 30-38* mooie natuur en natuurlijk lekker eten... heerlijk
    Leuke boottocht rond de Eilanden lekker windje bij de warmte en een Piratenboot met gezelligheid en animatie door deze onderneming

Verder op de Boulevard in de avond lekker nagenieten. opening winkeltjes en disco die de gehele nacht doorgaan. Ja dat kan bij mooi weer dat is in ons Land niet zo... helaas..

Geniet verder van jou vakantie, en spreken elkaar on Facebook bye bye....Aukje