Naar het dak van de wereld !!!! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Naar het dak van de wereld !!!! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Naar het dak van de wereld !!!!

Blijf op de hoogte en volg Patrick

18 September 2013 | Canada, Whistler

Beste volgers,

Het was meer weer een dag om niet te vergeten...

In de ochtend hebben we Whistler verkend.
Whistler kent een uniek klimaat voor een skiërs; milde winters, veel neerslag(sneeuw) en een constante bries, wat voor verkoeling in de zomer zorgt. Te midden van de Whistler Mountain en Blackcomb Mountain ligt de prachtige Whistler vallei met oneindig veel mogelijkheden om te gaan wandelen,fietsen, klimmen en voor het maken van lange trektochten. Ook de golfbanen zijn hiervan absolute topklasse. Ik wilde nog een balletje slaan....
Dit maakt Whistler tot een geliefd 4-seizoenenoord.

Het centrum van Whistler bestaat helemaal uit hotels en winkeltjes....
Dit komt mede omdat Whistler in 2010 onderdeel was van de Winterspelen. Het ski,langlauf en bobslee gebeuren werd hier afgewerkt.

In de middag zijn we naar het dak van de wereld gegaan, mag ik wel,zeggen.

We hebben eerst een gondel gepakt om naar 1853 meter te gaan. Deze mooie rit, die 25 minuten duurde, heeft weer vele mooie plaatjes van de Whistler vallei opgeleverd....schitterend...

Maar het mooiste moest nog gaan komen.

We gingen de Peak 2 Peak Alpine Experience beleven..
We gingen ook nog eens drie wereldrecords verbreken....

Nu gingen we met een dichte gondel van de Whistler Mountain naar Blackcomb Mountain. Dit op een hoogte van 436 meter ( wereldrecord 1). De kabelbaan heeft de langste spanwijdte van 3 km. ( wereldrecord 2). Dit moet je voor je zien dat de kabel in de vallei hangt tussen twee steunpunten. We hangen in de vallei dus een beetje door....hahah. En het is het langste gesloten kabel/liftsysteem van de wereld. ( wereldrecord 3).

Wat een spectaculaire rit was dat !!!
Het duurde 12 minuten. We zaten in een speciale gondel met uitzicht vanuit de vloer.

Ik kan met geen pen beschrijven, hoe mooi deze rit was.....ongelofelijk.....

We hebben zelfs nog een zwarte beer gezien tijdens de rit. Beer twee van de vakantie. Ook hebben we nog een grote marmot gezien ....hahah.

Na 1,5 uur in kabelbanen gezeten te hebben, weer op aarde geland...

Even bijkomen....

Morgen gaan op naar Vancouver Island naar Campbell River. Morgen dus het water op om over te varen...

Tot in Campbell River !!!

• 18 September 2013 - 09:13

Yvonne:

Wow dat lijkt me geweldig . Dat je er in ben gestapt Pat !! Toppie hoor

• 18 September 2013 - 09:20

Vincent:

Hey Pat, het ziet er iedere dag weer goed uit. Ben wel een beetje jaloers.

• 18 September 2013 - 09:24

Amber Littel:

Heel gaaf hoor allemaal heb je toch maar weer even gedaan!! X

• 18 September 2013 - 16:23

Ineke Sleeuwenhoek:

Hallo luitjes, met veel plezier en nieuwsgierigheid naar dit land lees ik jullie verslag.Wat prachtig om dit allemaal mee te maken. Jullie zullen je wel een bevoorrecht mens voelen. Tenslotte is dit niet voor iedereen een haalbare reis. Ik wens jullie dan ook nog heel veel plezier in dat prachtige Canada. Kijk uit naar het volgende verslag. Groetjes Ineke