Vancouver Island, zo mooi !! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Vancouver Island, zo mooi !! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Vancouver Island, zo mooi !!

Blijf op de hoogte en volg Patrick

22 September 2013 | Canada, Tofino

Goedenavond volgers,

Vanmorgen vroeg hebben we Campbell River verlaten om uiteindelijk te eindigen in Tofino. Dit is in totaal 316 km rijden. Nu moeten jullie niet denken: ' oh, drie uurtjes en dan ben je er. Ja in Nederland wel...De wegen daar zijn recht toe recht aan en het is vlak. Hier betekent het een rit door schitterend berglandschap, vele haarspeld bochtjes, hoog de bergen in, diep de dalen in....schitterend !!!

Gisteren hadden we al een klein stukje regenwoud gehad, wat heel mooi was. Tijdens deze rit gingen we steeds meer het regenwoud in. Ik heb het weleens groen gezien, maar hier zoveel groen.....zoveel bomen.....

Tijdens onze rit hebben we een tussenstop gemaakt bij het ' Pacific Rim Park'. Dit park staat bekend om de laatste regenwouden die op Vancouver Island te vinden zijn...
De Canadezen zijn hier heel zuinig op....

Onze eerste stop was bij een van de grootste bomensoort die in het regenwoud te vinden is. De hoogste boom in het park meet 76 meter in de hoogte en heeft een diameter van 9 meter. Deze bomensoort kan wel 1000 jaar oud worden. Een boompje is goed voor 10 winters openhaard denk ik, ....hahaha

Daarna een aantal 'trails' gelopen door het werkelijk waar schitterende,adembenemende regenwoud. Via houten flodders, trappen op en af, stijgend en dalend het regenwoud in richting het mooie strand. Wat is het allemaal mooi, net ansichtkaarten....Je valt in de ene verbazing zo weer in de andere.

Na een dag gewandeld te hebben en meer als 1000 trap treden beklommen en afgedaald te hebben, zijn wij tegen de avond in Tofino aangekomen...

Tofino staat bekend om zijn vis en de walvissen...

Morgenmiddag gaan we hopelijk de walvissen vinden...

Lees morgen meer en of wij de walvissen gezien hebben..

Volgers fijn weekend !!!

Groetjes Patrick


  • 22 September 2013 - 08:56

    Amber. Littel:

    Prachtig stukje natuur lijkt me! Heb je da ook weer mogen aanschouwen :)

  • 22 September 2013 - 10:33

    Silvia:

    Wat doe je het verslag mooi Patrick!
    Zo uitgebreid. We beleven het hier zo goed mee.
    Ik hoop dat jullie morgen walvissen zien, dat zou wel heel spectaculair zijn.
    Nog een mooie laatste week voor jullie en geniet ervan.
    Gaat het met Sjaan ook nog allemaal goed ?



    Gr Silvia

  • 22 September 2013 - 12:03

    Irene:

    Hopelijk heb je net zoveel geluk als mij bij Tofino, dan zie je sowieso een hoop wildlife..... Wat een schitterend stadje :)!

    Enjoy!!!!

  • 22 September 2013 - 14:46

    Grarda:

    Wat leuk, dat jullie elke keer toch weer worden verrast door een andere prachtige natuur.
    En wij genieten hier een beetje mee door de mooie reisverslagen en foto's.
    Sjaan en Patrick, nog een heel fijne laatste week gewenst!

  • 22 September 2013 - 19:12

    Sjaan:

    Hoi Silvio met mijn gaat alles goed hoor ik heb het erg naar mijn zin het is hier erg mooi ik zie dat je de verslagen van Patrick leest mooie verhalen hij doet dat erg goed nog een weekje en dan zijn we weer thuis nou tot dan groetjes sjaan

  • 22 September 2013 - 19:12

    Sjaan:

    Hoi Silvio met mijn gaat alles goed hoor ik heb het erg naar mijn zin het is hier erg mooi ik zie dat je de verslagen van Patrick leest mooie verhalen hij doet dat erg goed nog een weekje en dan zijn we weer thuis nou tot dan groetjes sjaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 46764

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 18 April 2018

Grand Tour South Africa

26 November 2015 - 04 December 2015

Op naar Curacao

09 September 2013 - 29 September 2013

Higlights of West Canada

15 Mei 2012 - 05 Juni 2012

The Great West

Landen bezocht: