Vancouver here we come !!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Vancouver here we come !!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Vancouver here we come !!!

Blijf op de hoogte en volg Patrick

27 September 2013 | Canada, Vancouver

Volgers,

Vroeg op gestaan om Vancouver onveilig te maken....
Er staat een hoop op het programma.
Omdat we hier 2 volle dagen hebben, kunnen we het lekker verdelen.

Er zijn maar weinig steden waar het leven zo prettig is als in Vancouver. De ligging van de stad tussen de zee en de bergen is ongeëvenaard, met het centrum aan het water van de Grote Oceaan en de toppen van Coast Mountains in de verte...
Tegenwoordig wonen er zo'n twee miljoen mensen in en om Vancouver....

Vandaag stond eerst een bezoek aan ' Canada Place' op het programma. Het Canadese paviljoen van de Expo'86 en de lange promenades bieden een schitterend uitzicht over de haven van de stad, de rijen wolkenkrabbers in het centrum en de bergen op de achtergrond. De promenade en het uitzicht was zoals de gehele vakantie weer verbluffend....

Daarna onderweg gegaan naar ' Grouse Mountain', net buiten de stad..
Vanaf deze berg hadden we een prachtig uitzicht over de stad.
Om daar te komen een dichte kabelbaan genomen, om ons naar 1250 meter te brengen. Deze vakantie zijn we al wat kabelbaantjes gewend... ( onze derde alweer ).

Boven gingen we verder met een open kabelbaan om nog hoger te komen. Hier was ik niet zo'n fan van, maar ik laat me natuurlijk niet kennen. Vanuit de kabelbaan een prachtig uitzicht op de stad. Helaas heel moeilijk om mooie foto's te krijgen..

Terug mijn moeder overgehaald om het stuk te lopen. Dit hebben we ook gedaan. Ik dacht:" dalen in de kabelbaan....nee.."

Na dit schitterende uitzicht in de middag een stadswandeling gedaan door het centrum van Vancouver....

Vancouver heeft alles wat een grote stad te bieden heeft.
Veel verschillende mensen, je kijkt je ogen uit, veel stoplichten, veel verkeer, veel geluid, zwervers en veel hoogbouw...Je moet er van houden... Ik vind het wel wat hebben. Wel is het even wennen na 2,5 week betrekkelijke rust...

Na onder meer ' Yaletown', de trendy buurt, 'Chinatown' en diverse mooie locaties gezien te hebben, neergestreken voor een bakje Starbucks..lekker.

Wat me opvalt is dat er heel veel koffietentjes zijn. Op bijna elke hoek wel een Starbucks. Ik heb er zo'n 20 wel geteld....dus voor koffie zit je hier goed !!!

Vanavond even lekker eten en 'Downtown Vancouver'onveilig maken...

Morgen staan o.a. Stanley Park, het stadspark en een bezoek aan een aquarium op het programma....

Volgers tot morgen.....

• 27 September 2013 - 05:25

Ron:

Leuk verslag weer julie slijten de laatste dagen in Vancouver veel plezier nog

• 27 September 2013 - 07:53

Amber Littel:

Nou dat was je dagje wel weer, lijkt me idd gaaf om te zien!
    Hoop dat je er nog ff geniet.. Xx

• 27 September 2013 - 09:31

Ineke :

Hallo Patrick en Sjaan, nog veel plezier de laatste dagen in dat mooie Canada. Goede vlucht terug. Snel afspraak maken Sjaan.

• 27 September 2013 - 17:15

Jannie :

Hoi Sjaan en Patrick.
    Wat een mooie reis en wat kunnen we mee genieten, ik heb het gevoel met jullie op reis te zijn.
    Maar nagenieten doen we als ik op de koffie kom.
    Groet Jannie

• 27 September 2013 - 21:34

Jos En Kitty:

Sjonge jonge, wat een prachtige reis en wat genieten jullie lekker. Jammer dat het er bijna op zit, maak er nog een fantastisch weekend van, maar dat gaat jullie wel lukken, nog veel plezier en een hele voorspoedige thuisreis!!

Liefs Jos en Kitty

• 27 September 2013 - 21:44

Geertje:

Ha Patrick,

Inmiddels weer op ons balkonnetje in AD heb ik al je verslagen achter elkaar zitten lezen. Heb wel een gevoel van deja-vu. Niks teveel gezegd hè, het is daar een schitterende omgeving. Leuk om de namen van al die plaatsen voorbij te zien komen. Er komen veel herinneringen boven. Geniet nog van Vancouver en check even of de beroemde klok er nog staat.