Willemstad - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Willemstad - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Willemstad

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

28 November 2015 | Curaçao, Curaçao

Goedemorgen!

Na een heeflijke nacht slapen toch vroeg wakker. Het is even wennen aan de lekkere temperatuur en de luchtvochtigheid, die boven de 90 procent is. Dit houdt dus in: Veel blijven drinken!!!!

Nadat mijn oom om 7 uur, in ons privé 50 meter zwembad , zijn baantjes had getrokken op weg naar het ontbijt. Ik ben benieuwd....

Nou ik kan je vertellen zo wil je elke dag wel ontbijten. Aan het strand, zand onder je voeten uitkijkend op de zee, genietend van een glaasje sinaasappelsap , fruit, gebakken eitje en alle andere lekkernijen. Heerlijk!!!

Na het ontbijt op naar de welkomst meeting voor de informatie over het resort en het eiland. Onde het genot van een glaasje water kregen we alle informatie die we nodig hadden om onze vakantie nog leuker te maken.

Omdat mijn oom op de eerste dag niet ging duiken, wat wel de bedoeling was, stond de middag in het teken van een bezoekje aan Willemstad. Het hotelbusje bracht ons daar.

Willemstad is de hoofdstad van Curacao en wordt ook wel het ' Amsterdam van het westelijk halfrond' genoemd. Dit door de Hollandse architectuur. Willemstad telt ongeveer 140.000 inwoners.

Het busje zetten ons af in het centrum. Het viel mij op dat het niet overdreven druk als. Het verkeer lijkt soms chaotisch, maar alles verloopt rustig. Op naar de bezienswaardigheden.

We liepen richting het water. We hoorde al een aantal keer een bel. Het leek net of er een brug omhoog ging. Wat bleek er ging een brug dicht. Er moest een olietanker door. Op Curacao is namelijk een grote olieraffinaderij. Ik dacht nog:" de tanker kan er toch nooit door !!! Wat bleek:

De hele brug ging opzij!!!!

Dit was de Koninging Emmabrug, oftewel de pontjesbrug. De enige drijvende houtenbrug ter wereld, die de Sint Annabaai afsluit. De brug is dan zo'n 40 minuten niet begaanbaar. Er worden dan pontjes ingezet. Heel leuk en apart om te zien en mee te maken!!

Nadat de brug weer op zijn plaats lag met klotsende knieën over de brug. Vanaf de brug een mooi uitzicht op de andere brug de Koninging Julianbrug. Deze ligt hoog boven de stad op 55 meter. Deze is zo hoog gebouwd om de cruiseschepen,die er vaak komen,zo te ontlasten.

Op naar de handelskade in de wijk Punda aan de overkant. Dit is voor de meeste een bekend beeld van Curacao. De geveltjes in de verschillende kleuren. Het brengt je gelijk in Caribische sferen!!!

Door tijdgebrek hebben wij nog niet alles gezien. Van de week gaan we nog een keertje terug.

Op het resort aangekomen heb ik ook even een duikje in het water genomen. Door mijn griep merkte ik wel dat de conditie ver te zoeken was.

In de avond nog even heerlijk gegeten en over de boulevard gewandeld.

Na alle indrukken van de eerste dag vroeg in slaap gevallen.

Tot de volgende keer volgers !!!

Groeten Patrick

• 28 November 2015 - 17:56

Sjaan Dongelmans:

Hoi Patrick leuk je Reis verhaal te lezen goed gedaan

• 28 November 2015 - 21:50

Joke Van Den Bos :

Wat een leuke eerste dag voor jullie en wat moet dat heerlijk zijn in het warme zonnetje te lopen terwijl het hier in Nederland giet van de regen en morgen weer een zuidwester storm op komst is. Lekker genieten mannen . Benieuwd naar jullie volgend verhaal.
    Gr. Joke