Curacao Sea Aquarium - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Curacao Sea Aquarium - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Curacao Sea Aquarium

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

30 November 2015 | Curaçao, Curaçao

Goedemorgen volgers!!!

Gelukkig is het weer opgeknapt. Een zonnige warme dag voor de boeg!!!!

Vandaag is de dag van de KLM Curacao Marathon. Deze was gestart om 4 uur. Mijn oom is gaan kijken. Ik dacht: ' De start gaat ook door zonder mij'.

Na ons dagelijks ontbijt op het strand, wat niet blijft vervelen haha....,scheiden de wegen tussen mijn oom en mij deze ochtend weer. Mijn oom gaat duiken en ik ga naar het Curacao Sea Aquarium.

Sinds 1984 is het aquarium al open. Het unieke is dat het aquarium een open zee verbinding heeft waardoor er continue zeewater binnenstroomt.

Het is een leuke bezienswaardigheid om te zien. Natuurlijk kan je er naar dolfijnen kijken in de dolfijnen show. Verder is er een zeeleeuwenshow. Ook kan je zien dat er haaien gevoerd worden. Verder zijn er tal van kleine aquariums, waar het onderwater leven rond Curacao wordt getoond. Verder vindt je er ook nog een aantal verdwaalde pelikanen haha.....

Verder kan je er ook zelf met dolfijnen zwemmen. Op zich had ik dit wel gewild. Ik heb er even staan kijken. Het viel mij tegen hoe lang je mocht zwemmen en wat er gedaan werd. Zeker voor die prijs! Ik blijf een hollander....haha...dus niet gedaan.

Al met al geen Hardenwijk maar ben zeker meer over de onderwaterwereld rond Curacao te weten gekomen.

Nadat mijn oom was teruggekomen en we onze belevenissen hadden gedeeld, nogmaals op weg naar Willemstad. We hadden namelijk nog niet alles gezien.

Eenmaal in Willemstad aangekomen bleek het uitgestorven. Het was natuurlijk zondag. Alle winkels dicht. Alleen enkele terrasjes waren open. Koopzondagen kennen ze hier in ieder geval niet!!

Het was toch wel erg warm om te lopen. We besloten van terras tot terras te lopen. Verkoeling aan het water. De aangename parasols met de verneveling zijn ook een uitkomst!!!

Nadat we nog wat sightseeingen gedaan hadden en een Amerikaans fregat hadden uitgezwaaid, terug richting resort.

In de avond nog even heerlijk gezwommen en natuurlijk gegeten. Ditmaal een Hollandse patat met kroket.

Verder was het gezellig druk op het strand met een eind feest van de marathon. Er was gezellige live muziek, eten en drinken. De band speelde nummers uit mijn tijd ( bijna 40 hè...haha)..
Dus nog even meegezongen...

Daarna voldaan in slaap gevallen!

Tot morgen!

  • 30 November 2015 - 15:57

    Bianca:

    Hoi Patrick,
    Superleuk om weer mee te mogen lezen met je belevenissen . Volgens mij hebben jullie het goed naar je zin. Misschien moeten wij ook een keer naar Curacao

  • 30 November 2015 - 16:18

    Dinie:

    Heel leuk om jullie belevenissen te lezen zou leuk zijn als je oom ook wat schreef
    Gr dinie

  • 30 November 2015 - 18:51

    Sjaan Dongelmans:

    Leuk dat jullie het naar je zin hebben en erg mooi weer zo te horen groetjes ma

  • 30 November 2015 - 18:53

    Yvonne:

    Hé Partrick
    Weer heel leuk om reis verslag te lezen , je hebt je goed ingelezen haha .
    Veel plezier komen dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 46760

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 18 April 2018

Grand Tour South Africa

26 November 2015 - 04 December 2015

Op naar Curacao

09 September 2013 - 29 September 2013

Higlights of West Canada

15 Mei 2012 - 05 Juni 2012

The Great West

Landen bezocht: