Onderweg richting Krugerpark en het Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Onderweg richting Krugerpark en het Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Onderweg richting Krugerpark en het Krugerpark

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

03 April 2018 | Zuid-Afrika, Hazyview

Goedemorgen volgers,

Twee dagen lang hadden wij bijna geen internet....helaas. Dus moest ik mijn abonnee’s even teleurstellen. Maar we hebben wat bereik. Hierbij het verslag van de afgelopen twee dagen.

Na de tweede nacht en al aardig gewend geraakt te zijn, hebben we onze eerste rijdag. Dat is er gelijk ook een. Meer als 550 km richting Hazyview, nabij het Krugerpark.

Dit betekent dat om 6:30 uur de wekservice belt om ons wakker te maken. 7 uur moet de koffer gereed staan. Daarna ontbijten en om 8 uur vertrekken. Elke dag is dit het gemiddelde ochtendritueel. Dus uitslapen is er niet bij.
Wat een groot voordeel is: Onze koffers hoeven wij gedurende onze reis niet te tillen. De koffers worden gebracht en opgehaald tot in de hotelkamer of lodge zo de bus in of uit.
Scheelt een hoop sjouw werk. Zeker de zware koffer van mijn moeder met al haar make-up...haha .

Tijdens onze lange rit die ons over de mooie “Panaramaroute” leidt hebben we al prachtige bergen, mooie uitzichten en watervallen gezien. Bij een aantal uitzichtpunten zijn we gestopt. Ik kan nu al zeggen dat Zuid-Afrika een prachtig land is.

Na een lange dag komen we om 18:30 uur bij onze lodge aan. Na lekker gegeten te hebben en naar een plaatselijk optreden gekeken te hebben vroeg naar bed. Morgenochtend gaat om 3:45 uur de wekker. Om 6 uur zijn we bij het Krugerpark. Hopelijk gaan we The Big Five zien...

KRUGERPARK

Vandaag vroeg opgestaan.
4:45 uur de bus in richting het Krugerpark .

Het Krugerpark is een van de grootste wildparken ter wereld. 350 km lan en 60 km breed. Het bereidt nog steeds meer uit. Met bijna 14 duizend olifanten, 8.300 giraffes, 1.600 leeuwen en nog veel meer dieren moet het toch lukken wilde dieren te spotten..

Om 6:15 uur vertrekken we in een open jeep opzoek naar de wilde dieren. Misschien denken jullie waarom zo vroeg? In de nacht en vroege ochtend zijn de dieren het actiefst, vandaar. Als het warmer wordt gaan veel dieren de schaduw in en gaan slapen. Dan zijn ze minder snel te zien.

Onze opdracht is The Big Five te spotten.
De olifant-luipaard-leeuw-neushoorn en de buffel.

In het begin gelijk bingo een buffel! Snel door Nasr het volgende wilde dier. Even later de eerste olifant. Wat een imposant dier en zo dichtbij .....de vele fototoestellen klikken.

Onderling houden de rangers contact met elkaar waar de dieren te vinden zijn.

Dan gaat het gas erop.... in de buurt een aantal leeuwen en tijgers. De afstanden zijn groot. Na een kwartier zijn we op de plek aangekomen. Helaas zijn we niet de enige... wat een prachtig gezicht zo’n groep leeuwen en tijgers. Je kan ze bijna aanraken. In een korte tijd al 3 van de 5 van The Big Five gezien. Dat gaat lekker.
Na ook een giraffe,impala’s, wilde honden en zebra’s gezien te hebben gaan we met een voldaan gevoel ontbijten.

Daarna weer de jeep in. Nu nog het luipaard en de neushoorn. Die zijn lastiger. Er zijn ongeveer maar 120 luipaarden in het Krugerpark.

Bingo! Na een melding van een ranger dat er een luipaard gesignaleerd is er met grote spoed naar toe. Wat een mooi beest!

Het wordt langzaam warmer. Na de lunch nog krokodillen en nijlpaarden gezien. Ook heel mooi.

Maar een neushoorn? Nee, helaas...
We krijgen vast later deze vakantie nog de mogelijkheid.

Maar wat een prachtige ervaring is een safari door het Krugerpark. Zo intens groot, zoveel mooie natuur met heel veel mooie dieren .

Dit pareltje moet behouden blijven.

• 03 April 2018 - 22:02

Ronvan@werkhooven.nl:

Blij dat we weer wat horen.
    Wat een mooie ervaring in het krugerpark.

• 03 April 2018 - 22:18

Dinie:

Mooi verslag weer prachtig avontuur jammer van het vroege opstaan

• 03 April 2018 - 22:33

Silvia:

Ik dacht al, waar blijf Patrick met zijn verslag
    Ik vind je verhalen weer leuk hoor
    Fijn dat jullie zoveel moois zien

• 03 April 2018 - 23:31

Herman:

Hey Blondie,

Wat weer een avontuur.
    Blij te lezen dat jullie al aan de temperatuur zijn gewend en een leuke spannende dag/ervaringen hebben opgedaan. Ga zo door.

P.S. Leuke manier van verslaglegging heb je.

• 04 April 2018 - 09:18

Daan:

Leuk Patrick, Mooi dat jullie de luipaarden al gezien hebben! dat heeft mij 2 vakanties gekost voordat ik ze zag.

• 04 April 2018 - 09:30

Jan:

Hoi Patrick. Tijgers in Afrika?? Zie je ze vliegen?
    Veel kijkplezier en laat eens weten welke roofdieren je echt zag!
    Tot over 20 dagen. Da's eigenlijkj nog best lang ;-)

• 04 April 2018 - 13:02

Anneke Helmond:

Ja.... die zware koffer van jouw moeder weet wat. iedere vakantie is die weer overvol en echt geen make-up.... Wat mooi al zoveel gezien, nog veel mooie reisverhalen Patrick. Dank daarvoor.

• 04 April 2018 - 19:20

Joke Van Den Bos :

Wauw wat een avontuur beleven jullie weer . Echt gaaf om dit zien . Had best wel mee gewild . Die koffers had ik ook kunnen dragen hoor. Hahahahaha . Kijken weer uit naar het volgende verhaal

• 16 April 2018 - 11:08

Vincent:

Ben ff aan het bijlezen.... ;-)