Op naar Swaziland - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Op naar Swaziland - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Op naar Swaziland

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

04 April 2018 | Zuid-Afrika, Hazyview

Hallo volgers,

Na een hele mooie ervaring in het Krugerpark gaan we Zuid-Afrika verlaten voor een dag en een nacht. We gaan naar Swaziland.

Swaziland is een van de armste landen van Afrika. Dit is tijdens de rit ook duidelijk te zien. Veel mensen leven buiten op straat. De woningen van de mensen zijn nauwelijks woningen te noemen. Aantal golfplaten en dat is het.
Er wordt zeker geld verdiend in Swaziland. Door de verkoop van grondstoffen en diverse. Dit verdwijnt in de zakken van de steenrijke koning.
Bij een van de paleizen is zelfs een heel stadion gebouwd. Elk jaar komen hier vele jonge vrouwen bij een die nog maagd zijn. De koning kiest er een aantal vrouwen uit. Dit worden zijn vrouwen. De vrouwen staan in de rij. Voor elke vrouw wordt een hele mooie villa gebouwd waar ze apart wonen. Zo hebben de vrouwen een beter leven dan in de normale samenleving hier.

De grens over gaan is een aparte ervaring. Dit moet lopend. Van de ene kant naar de andere kant. Soms kan de grenscontrole 2 tot 3 uur duren. Gelukkig was het vandaag rustig.

Tijdens onze rit zijn we gestopt bij een glasblazer en een kaarsenfabriek. Dit was wel erg toeristisch. Bij het kaarsenmaken waren ze heel actief bezig om ons te laten zien hoe dit ging. Half uurtje later liep ik nog eens binnen. Alles was opgeruimd. Zodra er een bus aankwam, kwam alles weer te voorschijn. Ook hier weten ze hoe het werkt. Er werden door ons reisgezelschap verscheidene souveniers ingeslagen.

Na een indrukwekkende rit door Swaziland kwamen we aan bij onze lodge voor de nacht.

In de avond weer heerlijk gegeten. Om jullie even een indruk te geven wat de levensstandaard hier is. 2 hoofdgerechten met ijs voor 17 euro. Dan zit je nog in toeristisch gebied...

Morgen staat de volgende safari alleen gepland. Zal deze net zo spectacular worden. Ik vertel het jullie snel...

• 04 April 2018 - 10:22

Yvonne:

Hé Patrickt en Sjaan , super leuk jullie te volgen . Blijf vooral door gaan en geniet met volle teugen !

• 04 April 2018 - 19:46

Joke Van Den Bos :

Alweer een hele belevenis voor jullie jullie zullen wel ogen en oren te kort komen. Kijk jij alweer uit naar jullie vervolg