Onderweg naar Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Onderweg naar Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Patrick

05 April 2018 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Goedendag volgers,

Vandaag staat er weer een rijdag gepland.

Onderweg richting het mooie Drakensbergen. 

Na het ontbijt zijn we de bus ingestapt. De route was schitterend. We kwamen steeds dichterbij het mooie bergachtige gebied Drakensbergen genaamd. Met zijn vele kronkel weggetjes en haarspeld bochten omhoog en wat is het hier groen, zo mooi! Het heeft wel iets weg van de Alpen. Hier en daar zien we ook de nederlandse koe.

Nu even over het reisgezelschap waar we mee reizen. Deze bestaat uit 18 personen , inclusief onszelf.

Dit gezelschap is toch een beetje je familie voor 21 dagen. Je maakt alles samen mee. 

Waar het in het begin nog even aftasten is en je ieder een in hokjes plaatst en denkt :” Die zal wel zo zijn, die mag ik en die niet “, blijkt dat in de praktijk toch anders te zijn. Je komt steeds meer van elkaar te weten. Daardoor stel je je mening continue bij.

Ons reis gezelschap is heel gezellig. Een mix van jong en oud. Ik val er wel net tussen. Alles is boven de 50 of onder de 30. Maar ik pas me aan haha. Wordt al de Freek Vonk, assistent reisleider en lolbroek van de groep genoemd.

Na een Lange, maar mooie reisdag komen we aan bij ons mooie hotel in Drakensbergen.

In de avond hebben we heerlijk gegeten. Daarna de bar in met z’n allen voor de karaoke avond. Natuurlijk hebben we veel gelachen. Zelf heb ik de microfoon ook in mijn hand gehad. Guus Meeuwis en diverse kwam voorbij. De groep werd nog hechter.... Kwam dat door de drank?

Ik had als nuchtere een goede kijk. Ik wist niet dat mijn moeder zo goed Afrikaans kon dansen. Ze ging door haar hurken...

Na een leuke avond Lekker gaan slapen. 


  • 08 April 2018 - 14:36

    Ronvan@werkhooven.nl:

    Spannend om al jullie verhalen te volgen

  • 08 April 2018 - 19:16

    Mieke:

    Wat een mooi verslag weer Patrick en wat geweldig een fijne groep
    Ook bij jullie zeker wat zijn jullie van elkaar????
    Je moeder gezegd mijn grote vriend haha
    Ook heb ik de foto's op fb gezien.....dus bij de stam lekker stokbrood gehad toch wel opgegeten he.
    Ja zo gaan jullie dagen snel voorbij....
    Hier bij ons nu prachtig weer, heb er alleen niet van kunnen genieten met rommelen in huis, nu klaar en komen nog meer mooie dagen voor balconia.
    Patrick en Sjaan de groetjes van ons beide op naar het volgende verslag

  • 09 April 2018 - 14:23

    Jan:

    Hoi Patrick, weer een prachtig levendig verslag van jullie belevenissen.
    Soms lijkt het alsof ik er bij ben.
    Wij zaten gisteren op onze nieuwe fietsen en reden langs de Noordzee. Ben er niet afgevallen maar viel wel wat af.
    Nog veel fijne dagen daar in Afrika.

    Jan

  • 10 April 2018 - 19:50

    Anneke Helmond:

    Leuke bijnamen en rollen voor jou Patrick, past echt wel bij jou. Misschien maar goed dat je er tussenin valt, heb je met beide leeftijdsgroepen een click.
    Wist niet dat je moeder goed afrikaans kon dansen maar past wel bij hetgeen ik met haar meemaak op onze reizen. haha

  • 16 April 2018 - 11:12

    Vincent:

    Neem aan dat jij je moves ook hebt getoond tijdens het dansen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 46783

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 18 April 2018

Grand Tour South Africa

26 November 2015 - 04 December 2015

Op naar Curacao

09 September 2013 - 29 September 2013

Higlights of West Canada

15 Mei 2012 - 05 Juni 2012

The Great West

Landen bezocht: