Rustdag in Wilderness - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Rustdag in Wilderness - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Rustdag in Wilderness

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

11 April 2018 | Zuid-Afrika, Knysna

Goedemiddag volgers,

Vandaag hebben we een rustdag in Wilderness aan het strand, voordat de laatste etappes richting Oudshoorn en Kaapstad beginnen .

Eigenlijk komt dit goed uit. Helaas, . vanmorgen werd mijn moeder wakker met buikkrampen. Ze had het de gehele dag ook koud.

In de ochtend nog wel een strandwandeling gemaakt maar nu ligt ze in bed met kleding aan. Hopelijk knapt ze snel oo. Maar wat wil je met zo’n broeder als ik ...haha. Ik verzorg haar goed.
Morgen moeten we weer verder en de bus wacht niet...

In de middag heb ik aan het zwembad gezeten. Zonnetje en wolken en 23 graden is het best vertoeven..

Na 2weken ga je ook steeds meer de zuid Afrikaanse taal begrijpen.
Wat leuk is bv. Als ze iets ontkennend zeggen doen ze dat altijd dubbel.

Vb. Nie oo de bank zitten nie.

Ook woorden zijn soms grappig. Auto’s noemen ze bakkie’s
Ook veel Nederlandse plaatsnamen gezien o.a. Middelburg.

Als je hier woont heb je de taal snel onder de knie.

Morgen gaan we naar Oudshoorn. Leuk is dat dit de zusterstad van Alphen aan den Rijn is, waar ik werk. Ook eens kijken of ze daar flexwerken.....

• 11 April 2018 - 15:48

Joke Van Den Bos :

Jeetje dat is balen zeg voor haar. Maar inderdaad ben jij de beste verpleger voor haar. Hopelijk is ze snel weer de oude en kunnen jullie weer heerlijk van deze prachtige reis verder genieten. Wij genieten hier ook mee hoor

• 11 April 2018 - 17:38

Jos En Kitty:

Wat een prachtige reis tot nu en wat maken jullie veel mee.
    Jammer , dat je moeder niet zo lekker is hopen maar, dat ze morgen weer is opgeknapt.
    En dan maar weer lekker verder genieten!!

• 11 April 2018 - 17:53

Yvonne:

O jee zussie niet fijn , hoop dat je snel weer opknapt . Leuk weer een stukje te lezen . De hang bruggen lijkt mij ook prachtig te wandelen . Nou broeder Patje zorg goed voor je moedertje . Veel plezier

• 12 April 2018 - 16:53

Mieke:

Hoiiiiii
    Hoe is met Sjaan ( moedertje) beetje opgeknapt...
    Ja verzorging van broeder Patrick die is ook van alle markten thuis.
    Gelukkig hebben jullie het meest gezien en niet leuk als je in het begin broerd wordt dan is alles teveel
    Waren er nog meer niet lekker iets verkeerd gegeten
    Ja ze zeggen cola is het beste wat je kan drinken.
    Maar weer de groetjes van ons
    Gr.Bep en Mieke

• 14 April 2018 - 12:00

Herman:

He blondie,

Jammer te lezen van je moeder.

Nu lees ik een contradictie. Eerst zeg je dat je een goede broeder/verzorger bent en
    dan vertel je doodleuk dat je aan het zwembad in de zon zit te genieten van 23 graden Celsius.