Richting Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Richting Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Richting Oudtshoorn

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

12 April 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Hallo volgers,

Vandaag is de reisafstand met nog geen 100 km niet ver. Dus een rustige rijdag. We gaan naar Oudtshoorn.

Oudtshoorn staat bekend om zijn struisvogelteelt. De stad heeft 29.000 inwoners. Het klimaat is droog met vaak boven de 30 graden. 40 graden wordt ook vaak gehaald.

Dit is al een beetje thuiskomen. Oudtshoorn is de zusterstad van Alphen aan den Rijn. Is kijken waar een gedeelte van het Alphense geld naar toe gaat...hihi.

In de ochtend hebben we een eerste stop bij een struisvogel boerderij. Daar hebben we een korte rondleiding gekregen over de boerderij. Wat een imposante dieren zijn het en erg groot. We mochten ze ook voeren. Op deze boederij liepen er wel 1.500. Veel gaan naar de slacht.

Daarna door naar de Cango grotten. De grotten zijn wel 4 km lang. Vroeger werd dit door de bevolking als schuilkelders gebruikt. Een klein gedeelte is opengesteld. Deze grotten behoren tot de mooiste ter wereld. Inderdaad het was imposant en zeer mooi om te zien.

Daarna gingen we voor de lunch naar Kobus Gat. Tijdens de lunch hebben we struisvogel gegeten. Ik moet zeggen heerlijk mals vlees en niet vet.

Na de lunch naar een van de toppen van de Zwarte bergen op 1500 meter hoogte. Met een busje gingen we op de onverharde weg omhoog. Ook hier hadden we prachtig uitzicht. Ook nog even een stukje gewandeld. Daar hebben we ook bavianen gezien.

Daarna richting ons hotel naast een gevangenis. Heeft Alphen aan den Rijn ook geen gevangenis ....

We gaan zo even het stadje in.

Morgen de laatste etappe richting Kaspstad van 500 km. Daar verblijven we 4 nachten.

• 12 April 2018 - 18:31

Ronvan@werkhooven.nl:

Mooi verslag weer wij genieten hier van jullie belevenissen daar.

• 12 April 2018 - 21:40

Joke Van Den Bos :

Wauw weer een leuk verhaal . Is mams weer opgeknapt . Wat kun jij toch leuk schrijven Patrick . Je bent je beroep mis gelopen. Ik kijk alweer uit naar de volgende belevenis en ben ook zeer nieuwsgierig naar de foto's. Veel plezier weer samen

• 13 April 2018 - 12:24

Jos En Kitty:

We zijn blij , dat Sjaan weer is opgeknapt. Sjonge sjonge, wat zien jullie een hoop moois. Prachtig !

• 13 April 2018 - 15:18

Constant:

Hi Patrick, superleuk, een oud Alphense connectie.

Enjoy.

Constant

• 14 April 2018 - 12:05

Herman:

Blij te lezen dat jullie het 'samen' naar je zin hebben.
    Ik concludeer hier dan ook uit dat het beter gaat met je moeder.
    Veel plezier nog samen.