Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Door: Patrick Dongelmans

Blijf op de hoogte en volg Patrick

16 April 2018 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Hallo volgers,

Vandaag stond op het programma: “Kaap de Goed hoop”.
Dit is het het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika. De plek waar de Atlantische oceaan en Indische oceaan samenkomen. Dit is een gevaarlijk punt voor de scheepvaart. In het verleden zijn veel schepen vergaan. Nog steeds zinken er schepen door het verraderlijke weer en de stroming. Ook is het een geliefd oord voor surfers uit de gehele wereld ....

Na het ontbijt gingen we op weg. De route gaat via Chapman Pearson Drive, een van de mooiste routes ter wereld. Langs de Tafelberg aan de ene kant, de zee aan de andere kant.... Omhoog, omlaag met de haarspeldbochten. Werkelijk fantastisch om hier over te rijden. ( jammer dat foto’s inladen niet lukt )

Daar aangekomen een aantal foto’s gemaakt van het mooie uitzicht. In de buurt hebben we de lunch genuttigd. Daarna opzoek naar de Afrikaanse pinguïns. Deze komen hier voor. Waren er in de jaren 80 nog enkele nu zijn er meer als 2000.

Het was een mooi gezicht om pinguïns in een temperatuur van 30 graden te zien. Normaal denk je bij pinguïns aan de kou...

Daarna zijn we naar het hotel terug gereden.

Vanavond is het afscheidsdiner. We hebben een diner met entertainment. Ik ben benieuwd...

Aan al het moois komt een eind.....

Morgen onze laatste dag. We sluiten af met een bezoek aan Robbeneiland. De plek waar Nelson Mandela 27 jaar lang gevangen gehouden is.

Daarna gaan we naar de luchthaven. We vliegen om 23:00 uur. Woensdagochtend om 10:45 uur hopen we weer voet te zetten op Nederlandse bodem.

Mijn laatste verslag zal vanaf Nederland komen...

Tot in Nederland.

Gegroet volgers.

• 16 April 2018 - 17:33

Anneke Helmond:

Hallo Sjaan en Patrick, Prachtige reis hebben jullie gehad en fijn dat je ons ( hardwerkende thuisblijvers) met jullie mooie verhalen op de hoogte houdt. Ik heb er van genoten. Nog fijne dag morgen, zal heel indrukwekkend zijn dat Robbeneiland. Goede reis terug.

• 16 April 2018 - 20:54

Silvia:

Hoi sjaan en patrick
    Jammer dat het voorbij is voor jullie maar ook voor de volgers.
    Patrick, het was weer een prachtig verslag heel indrukwekkend hoe je dit alles weer verteld hebt.
    Bedankt hiervoor.
    Goede vlucht.

• 17 April 2018 - 07:59

Yvonne:

Geniet van jullie laadte dag . Het was leuk je verhalen te lezen . Hele goede reis en veilig weer thuis

• 17 April 2018 - 18:47

Joke Van Den Bos :

Wat hebben jullie een prachtige reis gehad, heb weer heerlijk genoten van jouw verhalen. Hele goede vlucht terug naar het mooie Hollandse weer .

• 18 April 2018 - 11:09

Jan:

Hoi Patrick,
    Zelf een weekje met de tent en de fiets eropuit geweest. Noord-Brabant, westelijk v

• 18 April 2018 - 11:16

Jan:

an Eindhoven (De Kempen) 240 km gefietst in 4 dagen, dus zo'n 60 gemiddeld met een uitschieter tot ruim 80.
    Fijn om weer helemaal bij te lezen hoe jij en je moeder de tijd in Zuid-Afrika volmaken. Het is volgens mij een vakantie geworden om nog tijden op terug te kijken. Ik hoor je verhalen binnenkort wel weer "in het echt" ;-) Veilige terugreis en tot snel.