Schitterende rit door De Tioga Pass - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Schitterende rit door De Tioga Pass - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Schitterende rit door De Tioga Pass

Door: Patjeman

Blijf op de hoogte en volg Patrick

28 Mei 2012 | Verenigde Staten, Sonora

Hallo luitjes,

Vandaag staat er een rij dag op het progamma. De langste rit van deze reis staat gepland. Vandaag gaan we meer als 500 km rijden. Gelukkig is de " Tioga Pass" open, anders hadden het er dik 700 geweest.
Omdat het een rit door de bergen is en we er meer als 6,5 uur over gaan doen, verlaten we na het ontbijt het mooie en hete "Death Valley".

We hebben een schitterende rit gemaakt door de "Sierra Nevada". We zijn langs de hoogste berg in Amerika gereden ( met uitzondering van Alaska) de "Mount Whitney", met zijn 4418 meter hoogte. Hoog in de toppen lag nog veel sneeuw...

Vandaag is onze eindbestemming Sonora, wat dicht bij het "Yosemite Park" ligt. Morgen hebben we de gehele dag de tijd om het "Yosemite Park" te bezoeken.

Om bij Sonora te komen rijden we de schitterende route door het "Yosemite Park" via de "Tioga Pass". Deze is alleen in de zomermaanden geopend, omdat er in de winter veel sneeuw ligt.

Ook de chauffeur, ik genaamd, krijgt het zwaar, want de hoeveelheid haarspeldbochten, stijgingen en dalingen zijn niet te tellen...

In het "Yosmite Park" hebben we op hoogte al even in de sneeuw gestaan.
Wat een contrast, in de ochtend nog temperaturen van al tegen de 30 graden en een paar uur later in de sneeuw.

"Yosemite Park" is werkelijk schitterend, dat beloofd wat voor morgen.

Na een lange reis zijn we eerst even de hotelkamer op geweest en hebben daarna lekker" Mexicaans" gegeten.

Voor vandaag was dit weer even genoeg.

Luitjes, tot morgen!!!

• 28 Mei 2012 - 12:59

Mieke En Bep:

Zo Patrick en Sjaan, wat hebben jullie al een hoop gezien en gereden,gelopen ,er zit toch nog wel een loopvlak onder jullie schoenen??? Wat een belevenis zeg,maar wel vermoeiend zeker,ja lees je verhalen om de dag....nog veel plezier,en Sjaan breng je nog wat sneeuw mee Groetjes Bep en Mieke

• 28 Mei 2012 - 18:13

De Buren:

Hoi Patrick,

Zo te lezen ben je niet thuis, hoe kan het dan dat het wel zo lijkt? Je hebt zelfs je huis oranje versierd met vlaggetjes voor het EK. Jij hebt wel hele goede oppas voor je huisje dan:P
    We hopen dat je tegen een grapje kan, want als je thuis komt is het dus ook echt nederland en oranje voor en oranje na, inplaats van de amerikaanse sfeer en vlaggetjes.

Groetjes,
    Stefan, Françoise en Tycho

• 28 Mei 2012 - 19:41

Yvonne:

Hoi Sjaantje en Patrick

Wat een overweldige natuur zien jullie .wij vinden frankrijk al geweldig .
    Pat veel sucses met al die haarspeld bochten doe rustig aan .
    Het is erg leuk jullie belevennissen te lezen .Ga vooral door met schrijven.

Veel plezier
    Groetjes Yvonne

• 29 Mei 2012 - 20:01

Joke:

Wat een prachtige natuur is er toch op deze wereld jullie zullen deze reis niet snel vergeten. Geniet van de uitzichten en veel succes met al die haarspeldbochten. Leuk he om toch wat sneeuw te zien en dat in de zomer.
    gr Ad en Joke