Lake Tahoe, mooi, groot meer !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Lake Tahoe, mooi, groot meer !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Lake Tahoe, mooi, groot meer !!!

Door: Patjeman

Blijf op de hoogte en volg Patrick

30 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo Volgers,

Vanmorgen vanuit Sorona richting Lake Tahoe gereden. Ook deze rit was weer heuvelachtig, maar zeer de moeite waard om te rijden.

Lake Tahoe is een heel groot meer van 35 km lang bij 19 km breed. Het hemelsblauwe water is voor 99,9 procent puur en wordt daarmee weleens vergeleken met gedistilleerd water. Het is dus drinkbaar...

Lake Tahoe wordt ook wel het "Las Vegas aan het water"genoemd. Dit, omdat het ook erg toeristisch is en er een aantal grote hotels staan met grote casino's. In de winter is het ook een gewild skigebied. Veel rijke Amerikanen hebben hier een tweede huis. In 1960 is zelfs de olympische winterspelen in de buurt er gehouden.

Het plan was om een rit per kabelbaan hoog de bergen in te maken, om zo het hele meer te overzien, wat een schitterend uitzicht zou hebben opgeleverd. Helaas, was de kabelbaan gesloten. Het seizoen begint hier pas in juni.

We hebben heerlijk langs alle winkeltjes hier gelopen en zijn even bij het meer geweest. Helaas liep er geen boulevard langs om er te kunnen wandelen, maar het uitzicht was weer prachtig !!!

Vanavond toch even in het casino kijken of we meer geluk hebben als in Las Vegas...

Morgen richting San Francisco !!!!
Dat zal ook een hele mooie belevenis worden.

Volgers gegroet,

• 30 Mei 2012 - 14:47

Ma Oma:

Hoi Sjaan en Patrick
    Zit nu samen met Yvonne jullie foto,s te kijken . ziet erg leuk uit . Gaat alles goed, met mij wel .
    Krijg nieuwe schoenen waar ik erg blij mee bent.
    veel plezier en tot volgende week

groetjes Ma oma

• 30 Mei 2012 - 16:34

Danielle:

Hey pat,

Wow wat is het toch mooi daar! Jammer dat de kabelbaan dicht was. Veel suc6 in het casino! Oh enne mijn auto moet ook nog gewassen worden, dus als je toch bezig bent ;) hahaha. Veel plezier in San Francisco!

Groetjes van Dennis en mij

• 30 Mei 2012 - 18:31

Geertje:

Ha Patrick!

Lake Tahoe brengt ook weer herinneringen terug! Indertijd hadden we daar bonnen gescoord voor garnalencocktails. Dat leek ons wel wat!
    We kregen een paar garnaaltjesmin een mini plastic bekertje met een klodder ketchup!

Geniet nog van jullie verblijf in SF en gamin de buurt van Pier 39 op zoek naar de 'struikman' . Is hilarisch.
    En als jullie tijd over zouden hebben huur een fiets en fiets over de Golden Gate bridge. Een unieke ervaring.
    Blijf verder niet te lang in de rij wachten voor een ritje met de cable car. Er zijn nog zoveel andere leuke dingen te zien.
    China town is ook een aanrader!

Anyway, doe zoveel als je kunt. Volgende week kun je weer uitrusten!!

See you next, next month!

Geertje

• 30 Mei 2012 - 19:46

Ron:

mooi gebied bij Lake Tahoe de foto's zijn prachtig.
    en de stukjes elke dag zijn leuk om te lezen.
    nu naar san fransisco.

• 30 Mei 2012 - 20:07

Tokki:

wij zijn benieuwd naar de film en fotos ziet er mooi uit

• 31 Mei 2012 - 12:54

Bep En Mieke:

Ook dit zijn weer schitterende plaatjes vac.gangers....Groetjes Bep en Mieke

• 03 Juni 2012 - 09:33

Sander:

wel gevist in zo'n geweldig water neem ik aan