Aangekomen in San Francisco !!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Aangekomen in San Francisco !!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Aangekomen in San Francisco !!!

Door: Patjeman

Blijf op de hoogte en volg Patrick

31 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo volgers,

In de vroege middag aangekomen in San Francisco. Via de tolweg en de "Oakland Bay Bridge", de schitterende stad binnen gereden.

San Francisco is gebouwd op het uiteinde van een schiereiland, ze beslaat 43 heuvels en heeft een oppervlakte van slechts 127 vierkante kilometer. Het is een echte Europese stad met vele bevolkingsgroepen.

Ons hotel ligt aan de 7th straat. Lekker in het centrum. Vele bezienswaardigheden zijn dus te belopen.

We hebben gelijk een kaartje gekocht voor de beroemde "Cable Cars" Een tram voortgetrokken door een kabel, die over de heuvels gaat.

Dit was een hele leuke aparte ervaring, die je als je in San Francisco komt gedaan moet hebben.

Daarna lopend "China Town" in gegaan. Nergens in de wereld wonen meer chinezen dan in deze " stad in een stad".( behalve natuurlijk China en Hongkong). We zijn langs de vele mooie winkeltjes gelopen. Verkopen allemaal produkten uit China. Wat wel opvalt, allemaal hetzelfde. Zoveel winkeltjes, verdienen ze wel wat?

Ook dit was een hele bijzondere ervaring.

Daarna even over Union Square en Market Place gelopen. Het winkelhart van San Francisco. Er is o.a. een Macy's, soort V & D van negen verdiepingen. Je kijkt je ogen uit.

Wat later op de avond valt ons op dat er een hele hoop zwervers zijn in San Francisco. Soms moet je lachten om hoe ze doen.....

Morgen nog een dag in San Francisco. Dan staan o.a. de beroemde "Golden Gate Bridge" en Fisherman's Warf op het progamma.

Volgers ik zou zeggen tot morgen !!

Gegroet

• 31 Mei 2012 - 12:51

Bep En Mieke:

Er ging iets fout bij mij???
    dus nog 1 x de reactie.
    Toppie Patrick hoe je al die verslagen maak, je kan wel reisleider worden,is echt iets voor jou MAN.
    Doe je mams de groeten van ons,nu uit sombere regenachtige Gouda..Doeiiiiiiiiiiiiiiiii

• 31 Mei 2012 - 14:31

Ron:

leuk die tram en wat een mooie skyline van san fransisco.
    het schiet al weer op nog 5 dagen.