Golden Gate Bridge fantastisch !!!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu Golden Gate Bridge fantastisch !!!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

Golden Gate Bridge fantastisch !!!!

Door: Patjeman

Blijf op de hoogte en volg Patrick

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo luitjes,

Vandaag na het ontbijt, weer vroeg op pad gegaan. Vandaag hebben we besloten alles lopend te doen. Alhoewel, San Francisco erg compact is, is het nog een hele tippel. Zeker met heuveltje op en heuveltje af.....( goed voor de kuitspieren )

Als eerst naar de "Fisherman's Wharf" gelopen. Opzoek naar Pier 13, waar de zeehonden in het water te aanschouwen zijn. Dit was echt een leuk gezicht...Ik wist trouwens niet, dat die beesten zo ruikten. Ze gaven een onaangenaame geur af....

Verder langs de pier gelopen, langs alle winkeltjes, waar zoals gewoonlijk weer van alles te koop is.

Verder hadden we een mooi uitzicht op de befaamde gevangenis "Alcatraz", waar ontsnappen bijna onmogelijk was.

"Alcatraz"ligt op een eilandje en fungeerde vroeger als gevangenis. Het was voor de gevangen daar geen pretje. Ook al niet, als de wind gunstig stond ze het stadsleven konden horen. Dit maakte het extra moeilijk. Er zijn in totaal 5 ontsnappingen geweest. Niemand heeft ooit het vaste land via de zee bereikt.

In de middag besloten om met het openbaar vervoer naar de "Golden Gate Bridge" te gaan.

Het was een hele leuke onderneming om met het openbaar vervoer daar te komen. Zeker leuk om een keer gedaan te hebben.

"De Golden Gate Bridge" is echt fascinerend om te zien, zo groot en imposant !!!

De "Golden Gate Bridge" werd geopend in 1937.Het was meer dan 40 jaar de langste hangbrug van de wereld. Hij is 2334 meter lang. Het wegdek hangt 79 meter boven het water aan kabels van meer dan 90 cm dik. Een opening van 67 meter maakt het mogelijk, dat zelfs de grootste zeeschepen San Francisco kunnen bereiken.

Natuurlijk hebben we ook een stuk over de brug gelopen.

In de avond heerlijk door het centrum gelopen en de vele winkeltjes bezocht.

In een woord 2 dagen San Franciso was geweldig!!! Wat een drukte en veel verschillende culturen en mensen. Je kijkt je ogen uit !!!

Morgen onderweg voor ons laatste deel van de reis, de mooie kust route van San Francisco naar Los Angeles..

Luitjes, gegroet.....

• 01 Juni 2012 - 03:08

Ron:

goedennacht voor jullie hier 5 uur in de morgen .
    leuk verslag over de brug en zo maar waar zijn de foto's is het foto rolletje op?
    we zullen de foto's nog wel zijn.
    evel plezier de laatste dagen bij uncle sam.

• 01 Juni 2012 - 13:34

Yvonne:

jeetje de tijd vliegt voorbij .
    he patrick weer een leuk verhaal je bent goed in de geschiedenis gedoken
    leuke foto,s en er zijn er vast nog wel veel meer.
    veel plezier en groetjes aan jullie beiden.

je zus en tante

• 01 Juni 2012 - 14:39

Wilma Bal:

De laatste periode heb ik jullie reisverslagen gelezen. Jullie zien zo nog eens wat he. Een geweldige reis moet het voor jullie zijn. Ook heb ik de foto's gezien. Allemaal heel erg leuk! Geniet ervan, deze week.
    Groetjes Wilma