17 miles route, schitterend uitzicht op de kust - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu 17 miles route, schitterend uitzicht op de kust - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Patrick Dongelmans - WaarBenJij.nu

17 miles route, schitterend uitzicht op de kust

Door: Patjeman

Blijf op de hoogte en volg Patrick

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Simeon

Hallo Volgers,

Vanmorgen na het ontbijt het drukke San Francisco verlaten. Onze eindbestemming vandaag is San Simeon. Een plaatsje langs de kust tussen San Francisco en Los Angeles.

De komende 2 dagen zakken we via de mooie kustroute de "Highway 1" van San Francisco naar onze eindbestemming Los Angeles.

Onderweg naar San Simeon zijn we bij Pacific Grove gestopt om de befaamde "17 Mile Drive" te doen.

De "17 Mile Drive" is een prachtige rit van Pacific Grove naar Carmel. De "17-Mile Drive" is het werk van de miljonair Charles Crocker. Hij liet deze weg in 1880 aanleggen voor zijn gasten. De weg kronkelt door een schaduwrijk bos met bleke,verwaaide Montery-cipressen. De woeste branding op de rotsachtige kust zorgt voor een perfecte achtergrond. Dit is een van de mooiste plekjes in de Verenigde Staten.

Het moet gezegd worden het was werkelijk waar een schitterende route.

Na meer als een uur rijden en een aantal mooie plekken langs de kust bezocht te hebben onze weg vervolgd naar San Simeon.

De hele route van vandaag loopt vlak langs de kust. Heuvel op en heuvel af met meer dan honderden haarspelbochten...

Werkelijk waar een schitterend gezicht. Het kan zo op een ansichtkaart.

In de late middag aangekomen in ons Motel. We hebben bijna uitzicht op zee. Alleen even de straat over steken.

Verder ligt het een beetje in niemandsland. Na in het plaatselijke restaurant het diner te hebben genuttigd even het strand opgegaan om uit te waaien.

Volgers ik zeg weer tot morgen !!!

• 02 Juni 2012 - 05:21

Yvonne:

Goedemorgen voor ons 7.15
    Leuk weer een verhaaltje te lezen .
    Het lijkt wel of jullie alleen op de wereld zijn in zo drukke Amerika.
    Lijkt me heerlijk dat ertoch zo veel rust is.
    Er wordt al een beetje naar jullie thuis komst uitgekeken ha ha .
    Nog een paar dagen geniet en veel plezier .

Groetjes Yvonne

Yes ik ben de eerste ha ha

• 02 Juni 2012 - 05:22

Yvonne:

Slaap lekker zzzzzzzzzzzz

• 02 Juni 2012 - 05:58

Ron:

ik lees niet zoveel momenteel ben druk bij eric aan het klusen.
    maar wat ik tot nu toe gezien heb in gewoon fantastische.
    je kent alle beelden wel maar nu zie je ze toch op een andere manier.
    je hebt toch wel gefilmt?
    nou veel plezier nog.

• 02 Juni 2012 - 08:45

Geertje:

Ha Patrick,

Ik verheug me na het lezen van je verhalen ook weer op het laatste stukje van onze reis. Die is inmiddels ook begonnen. Gisteren in de VS gearriveerd. Via Detroit naar Fort Wayne gevlogen. Vandaag onze camper ophalen en dan kan de reis ook echt beginnen richting Chicago en vandaaruit naar de westkust.
    Jullie een hele goede terugreis en see you later!

Groet, Geertje

• 02 Juni 2012 - 09:02

Danielle En Dennis:

Wow pat wat een ontzettende mooie foto's weer! :D Het is daar echt prachtig mooi. Het is elke dag weer leuk om je reisverslagen te lezen, ga het straks nog missen ;) hahaha. Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes van ons

• 02 Juni 2012 - 10:13

Gini:

Hoihoi, prachtige plaatjes weer!
    Geniet nog even van het laatste stukje van jullie reis!
    Groetjes vanuit Overloon in Brabant.

• 02 Juni 2012 - 21:56

Wilma Bal:

Leuke foto's en leuke verhalen, geeft bij ons ook de kriebels om naar ome USA te gaan.

Geniet ervan... Groetjes van Wilma